Wizytówki – co powinien uwzględniać dobry projekt

Wizytówki to niezwykle skuteczne narzędzie przeznaczone do budowania wizerunku firmy i tworzenia więzi z klientem bądź kontrahentem. Niemniej by były one efektywne muszą zostać zaprojektowane zgodnie z pewnymi wytycznymi. Co jak się zwykle okazuje w praktyce, wcale nie jest takie proste.

Krótki czas wykonania wizytówek

wizytówki projekt O jakich zasadach zatem musimy koniecznie pamiętać, a no co warto zwrócić uwagę, by podnieść atrakcyjność naszych wizytówek? Na początek naczelne zasady – po pierwsze wizytówka musi być prosta i przejrzysta. Co to oznacza? Treść jaka na niej powinna być zmieszczona jest ściśle określona. Ograniczamy się do podstawowych danych – nazwa firmy, ewentualnie imię i nazwisko właściciela, jeśli mamy do czynienia z mniejszym przedsiębiorstwem, logo firmowe, dane kontaktowe – numer telefonu, e-mail i adres – to właściwie wszytko, jeśli chodzi o treść jaka powinna znajdować się na wizytówce. Co jednak z grafiką? Okazuje się, że i odnośnie tego są pewne zasady – a naczelna mówi – mniej znaczy więcej. Jeśli decydujemy się na grafikę – która jest czymś innym niż logo firmy, powinna być ona możliwie prosta i niezbyt intensywna, tak by nie odciągała uwagi od treści zawartych na wizytówce i by nie zaburzała ona jej spójnego wyglądu, jednocześnie odpowiednio dobrana może pomóc przyciągnąć uwagę klienta czy kontrahenta.

wizytówki projekt Granica pomiędzy taką, która będzie działać na naszą korzyść, a tą która sprawi, że wizytówka będzie wyglądać tandetnie jest bardzo cienka, dlatego jeśli zależy nam na profesjonalniej grafice, która podniesie walory wizualne wizytówki, warto jej zaprojektowanie pozostawić profesjonalnej firmie. I tak, jeśli chodzi o wizytówki – projekt w Poznaniu to czas wykonania około kilku dni wraz z wydrukowaniem wizytówek. Co sprawia, że jest to wygodna propozycja dla wszystkich, którym zależy na profesjonalnym wykonaniu, niemniej przygotowanie projektu przez drukarnie to zawsze dodatkowy koszt, dlatego osoby, które nie chcą narażać się na dodatkowe koszty, dobrą opcją może być skorzystać z kreatorów zamieszczanych na stronach drukarni, co umożliwia im zaprojektowanie własnej wizytówki, na podstawie gotowego szablonu, wówczas należy pamiętać o wspomnianych przez nas już zasadach, jak i o tym by wizytówki nie były zbyt kolorowe, powinny być one stonowane, a kolorowe akcenty powinny być powiązane z firmą – czy to kolorami jej logo czy też jej firmowymi barwami.

Koniecznie także musimy pamiętać o tym, że samodzielnie projektując wizytówki, musimy zmieścić się w wyznaczonej przez kreator przestrzeni na treść czy grafikę, jeśli ją przekroczymy, wizytówka przy wydruku może zostać częściowo ucięta, a to będzie wyglądało bardzo nieprofesjonalnie.